Onderzoekers ontdekken nieuwe mensachtige: homo naledi

Sport 10 september
september 10, 2015
Show all

Onderzoekers ontdekken nieuwe mensachtige: homo naledi

A hand out image made available by the University of the Witwatersrand, shows the skeleton of Homo naledi pictured in the Wits bone vault at the Evolutionary Studies Institute at the University of the Witwatersrand, Johannesburg, on September 13, 2014. The fossils are among nearly 1,700 bones and teeth retrieved from a nearly inaccessible cave near Johannesburg. The fossil trove was created, scientists believe, by Homo naledi repeatedly secreting the bodies of their dead companions in the cave. Analysis of the fossils -- part of a project known as the Rising Star Expedition -- was led in part by paleoanthropologist John Hawks, professor of anthropology at the University of Wisconsin-Madison. AFP PHOTO/HO/ UNIVERSITY OF WINSCONSIN-MADISON/JOHN HAWKS ==RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO/HO/ UNIVERSITY OF WINSCONSIN-MADISON/JOHN HAWKS" - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENT - AFP IS NOT RESPONSIBLE FOR ANY DIGITAL ALTERATIONS TO THE PICTURE'S EDITORIAL CONTENT, DATE AND LOCATION ==

Onderzoekers hebben in een Zuid-Afrikaanse grot beenderen ontdekt die wijzen op het bestaan van een onbekende voorouder van de moderne mens. In het wetenschappelijke online-tijdschrift eLife schrijven de onderzoekers dat hun ontdekking een heel ander licht werpt op de ideeën over de menselijke ontwikkeling tot nu toe. In 2013 vonden onderzoekers de gedeeltelijke skeletten van vijftien individuen.

Ze lagen in een grafkamer diep verstopt in de Rising Star-grotten, 50 kilometer ten noordwesten van Johannesburg. De skeletten wijken af van de tot dusver bekende beenderen van verre voorouders. De schedel en de schouders van deze rechtop lopende mensachtige lijken op die van een aap. Maar de handen en de voeten zijn nauwelijks te onderscheiden van die van de latere mens.

Comments are closed.